Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAdamson, Peter (Hrsg.)
InstitutionUnited Nations Children's Fund, New York, NY.
TitelThe Progress of Nations: The Nations of the World Ranked Acording to Their Achievements in Health, Nutrition, Education, Family Planning, and Progress for Women.
Quelle(1993), (58 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Academic Achievement; Access to Education; Child Health; Developed Nations; Developing Nations; Economic Progress; Elementary Education; Females; Foreign Countries; Immunization Programs; Mortality Rate; Nutrition; Poverty; Africa; Asia; North America; South America
AbstractThis report documents the progress made in developing and developed nations to improve health, nutrition, education, family planning, and the condition of women over the last 40 years. It presents tables that rank the world's nations and regions on: (1) the mortality rate of children under 5 years of age; (2) the percent of children under 5 years of age who are malnourished; (3) the percent of children immunized against measles; (4) the percent of children reaching grade 5 in school; (5) the average number of births per woman; and (6) the mortality rate of women due to childbirth complications. The report provides statistics on national performance gaps, the difference of the level of progress achieved and the expected level of progress for each country's gross national product. It also examines the progress made by the world's nations to ratify and implement health, nutrition, and education goals contained in the United Nation's Convention on the Rights of the Child. (MDM)
AnmerkungenUNICEF House, 3 United Nations Plaza, New York, NY 10017.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: