Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIngels, Steven J.; und weitere
InstitutionNational Opinion Research Center, Chicago, IL.
TitelNational Education Longitudinal Study of 1988. Second Follow-Up: Teacher Component Data File User's Manual.
Quelle(1994), (282 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Quantitative Daten; Academic Achievement; Data Analysis; Data Collection; Followup Studies; Longitudinal Studies; Mathematics; National Surveys; Questionnaires; Research Design; Sampling; Sciences; Secondary Education; Secondary School Teachers; Tables (Data); User Needs (Information)
AbstractThis manual was produced to familiarize data users with the procedures followed for data collection and processing of the second follow-up teacher component of the National Education Longitudinal Study of 1988 (NELS:88) and to provide the necessary documentation for use of the data file. The NELS:88 teacher component was designed to provide teacher information that could be used to analyze the behaviors and outcomes of the student sample. The teacher survey instrument was administered to one mathematics or science teacher of second follow-up sample members enrolled in mathematics or science in a NELS:88 sampled school. It collected teacher evaluations of student characteristics, and performance and curricular information. Parts 1, 2, 3, and 4 contain an overview of the study, descriptions of data collection instruments and processes, and a review of sample design and weighting. Parts 5 and 6 describe data control, preparation, and processing. Chapter 7, and Appendix D, contain the information necessary to use the file. In all, there are 10 appendixes with supplemental information. Fourteen tables and 12 figures present some study data. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: