Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHsu, Yaowen; Ackerman, Terry A.
TitelEquating Reading Test Scores That Combine Narrative and Expository Test Formats.
Quelle(1994), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterContext Effect; Elementary School Students; Equated Scores; Grade 6; Intermediate Grades; Reading Tests; Scaling; Test Format; True Scores; Illinois
AbstractThis paper summarizes an investigation of the format used for equating the 1993 Illinois Goal Assessment Program (IGAP) sixth grade reading test. In 1992, each student took only one test, either a narrative test or an expository test. In 1993, there was only one test, which included both formats. Several possible approaches for linking the 1993 test to the 1992 tests, including use of the partial credit model and true-score equating, are proposed and investigated in this study. The sample size for the 1992 narrative test was 10,178. The expository test sample was 10,277, and the sample for the 1993 test was 4,830. Results show that the 1993 examinees have a higher mean-scaled score than the 1992 examinees if the test is linked to the narrative test, but a lower score if linked to the expository test. Three tables and 10 figures present analysis results. (Contains 8 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: