Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBolt, Daniel; Ackerman, Terry
TitelAn Examination of the Influence of Expository and Narrative Passages on the Dimensionality of the IGAP Reading Test.
Quelle(1994), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement; Context Effect; Correlation; Educational Objectives; Elementary School Students; Elementary Secondary Education; Factor Analysis; Grade 10; Grade 3; Grade 6; Grade 8; Item Response Theory; Reading Achievement; Reading Comprehension; Reading Tests; Secondary School Students; State Programs; Test Format; Test Results; Testing Programs; Illinois
AbstractThe 1993 Illinois Goal Assessment Program (IGAP) Reading Tests measured reading comprehension using both narrative and expository reading passages. Noticeable differences in mean scaled scores occurred depending on whether the 1993 results were equated back to the 1992 narrative test or the 1993 expository test (Hsu and Ackerman, 1994). In an attempt to explain these disparate results, this investigation examines whether combining the two types of passages on a reading test induces multidimensionality. The tests were administered to all Illinois students in grades 3, 6, 8, and 10, and tests from nearly 5,000 examinees were used in the analysis. Results from a principal components factor analysis, a statistical test of dimensionality, and multidimensional item-response theory suggest that items based on the narrative and expository passages measure distinct, yet highly correlated, dimensions. Four figures and five tables present study findings. (Contains 14 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: