Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAitken, Joan E.; Neer, Michael R.
TitelMultiple Approaches to Communication Program Assessment.
Quelle(1993), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Outcomes Assessment; Communication Research; Higher Education; Program Evaluation; Speech Communication; Student Evaluation; Undergraduate Students
AbstractThis paper discusses the development of a measure designed to assess student acquisition of communication competencies. It reports on a study assessing 180 students who took pre- and mid-program assessment tests, and the analysis of 33 questions taken from those tests. The specific components examined included critical thinking, interpersonal, decision-making, and theoretical competencies. The paper discusses results for each in detail. It concludes that testing by individual components yields information about what entering students may need in their programs and what exiting students have achieved, thus indicating that the method is viable and that it yields sufficient information to allow faculty to gain insights into the effectiveness of the program. Two tables of data are included. (Contains 15 references.) (Author/SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: