Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTowsley, Lona
InstitutionWorld Confederation of Organizations of the Teaching Profession, Morges (Switzerland).
TitelA Work of Justice and Progress. The Story of the UNESCO/ILO 1966 Recommendation Concerning the Status of Teachers.
Quelle(1991), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational History; Educational Improvement; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; International Cooperation; Teacher Responsibility; Teacher Rights; Teacher Welfare; Teaching Conditions; Teaching (Occupation)
AbstractThe paper presents a history of the 1966 United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organisation (UNESCO)/International Labour Organisation (ILO) recommendation concerning the status of teachers. It spans the years 1945-1966, explaining how the recommendation evolved into the present text designed to improve teacher status and working conditions, improve educational standards, provide more professional freedom for teachers, and encourage unity. The paper examines: (1) the work and contributions of the World Confederation of Organisations of the Teaching Profession (WCOTP); (2) the role of the ILO; (3) collaboration among United Nations bodies; and (4) the role of the International Bureau of Education. In the 1960s, UNESCO and ILO prepared a draft paper covering all professional, economic, and social problems of teachers. Two appendices offer a chronology of international events from 1874-1966 and the recommendation concerning the status of teachers adopted in October 1966. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: