Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdler, Emily Stier
InstitutionWellesley Coll., MA. Center for Research on Women.
TitelA Proposal for a Course on the Sociology of Work and the Family. Working Paper No. 133.
Quelle(1984), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCourse Descriptions; Course Organization; Curriculum Development; Employment; Family (Sociological Unit); Feminism; Higher Education; Intellectual Disciplines; Sociology
AbstractThe task of transforming the undergraduate curriculum to reflect feminist concerns should involve a consideration of the way existing curricula are structured. This paper pursues the question of structure and considers two existing and separate courses: the sociology of work (or occupational sociology) and the sociology of the family. Alternative ways of structuring these courses are discussed, including one that would focus on the two spheres of life (work and family) together and the design of a course that has as its core the area where the spheres overlap. An outline for a course on work and families is presented and includes lists of readings for several different topics within the larger concepts. (DB)
AnmerkungenWellesley College, Center for Research on Women, Wellesley, MA 02181 ($4.00, plus postage).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: