Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSadowske, P. Sue (Hrsg.); Adrian, Judith G. (Hrsg.)
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Univ. Extension.
TitelPerspectives on the '90s. Outlook Report.
Quelle(1990), (49 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Appropriate Technology; Decision Making; Economic Change; Environmental Standards; Extension Education; Futures (of Society); Health; Long Range Planning; Population Trends; Prediction; Social Change; Technological Advancement
AbstractThis report on forces influencing the future is designed to define the challenges that lie ahead and to help individuals develop plans to meet these challenges. It is based on the work of a team of "environmental scanners" who reviewed media, books, and academic research and discussed current issues with a variety of people to explore forces at work in the changing society. The report is organized around 10 fundamental drivers of change, the powerful influences and events producing change in society and the trends related to these forces. The 10 "change drivers," each of which is discussed in its own section of the report, are as follows: the maturing of the population; the information explosion; problems of environmental health and stewardship; problems related to social issues, life-styles, and values; economic restructuring; mosaic society; changing families; health and wellness issues; tensions between individual and social roles; and globalization. The report concludes with a statement affirming the Wisconsin's Cooperative Extension commitment to helping Wisconsin's citizens anticipate change, prepare for change, and influence the course of change in the 1990s and beyond. Twenty-eight references are listed. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: