Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenOgle, Laurence T. (Hrsg.); Alsalam, Nabeel (Hrsg.)
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED), Washington, DC.
TitelThe Condition of Education, 1990. Volume 1: Elementary and Secondary Education.
[Report No.: NCES-90-681
Quelle(1990), (228 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Educational Indicators; Educational Quality; Educational Trends; Elementary School Students; Elementary Secondary Education; National Surveys; Predictor Variables; School Statistics; Secondary School Students; Student Characteristics
AbstractThis is the first of two volumes of the National Center for Education Statistics' annual statistical report on the condition of education in the United States for 1990. This volume addresses elementary and secondary education, while the second volume covers postsecondary education (PE). Condition of education indicators (CEIs)--key data that measure the health of education, monitor important developments, and show trends between 1970 and 1989 in education--are provided. This volume includes the text, tables, and charts/graphs for each CEI plus technical supporting data, supplemental information, data sources, and glossaries. Most CEIs examine relationships; show changes over time; compare subpopulations, regions, or states; or study traits of students from different backgrounds. For student progression and outcomes, context, and resources, 29 CEIs are provided. New CEIs in 1990 include high school (HS) drop-out rates, HS students' course-taking patterns, proportion of HS students who work while attending school, and eighth graders' attitudes about school climate. The document also provides disparate data on preprimary education, drop-outs and completions, achievement, students in the schools, and minorities. (RLC)
AnmerkungenSuperintendent of Documents, U.S. Government Printing Office, Washington, DC 20402.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: