Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTurner, James S.; und weitere
TitelA Longitudinal Study of Pre and Post Reform Act Data on Elementary Education Majors: The Third Year.
Quelle(1989), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Admission Criteria; Educational Change; Elementary Education; Excellence in Education; Program Development; Teacher Education Curriculum
AbstractA report is given of a three-phase study of the performance of 554 elementary education majors before and after a recent wave of educational reforms in Mississippi. Data were arranged pre/post Mississippi Education Reform Act (1982), pre/post College of Education reform (1984-88), and post reform data (after 1988). The purpose was to be able to compare a variety of data from 2 years prior to 1984, (before actual changes) with data of those graduating after 1984 (partial legislated change and partial college changes), and with those later students after 1988-89 (those who have had all the changes applied). An analysis of the data suggests that student test score improvement has more to do with higher entrance requirements than educational program reform. Data are presented on tables, and references are appended. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: