Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDwyer, Evelyn M.
TitelEnhancing Reading Comprehension through Creative Dramatics.
Quelle(1990), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Basal Reading; Class Activities; Creative Dramatics; Dramatic Play; Elementary Education; Learning Activities; Pantomime; Reading Comprehension; Skits
AbstractCreative dramatics (the spontaneous expression of feelings and ideas in an imaginative manner) brightens the reading program and provides teachers and students with both enjoyable and academically profitable experiences. Any reading teacher can comfortably integrate creative dramatics into the basal reading program. Activities such as creating spontaneous dialogue, pantomime, and developing puppet shows get students physically and joyfully involved as they extend what they read. Creative dramatics nurtures creative approaches to problem solving in teachers and students. Suggestions for creative drama and pantomime in the classroom setting are provided. (Fifteen references are attached.) (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: