Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNey, James W.
TitelTeacher-Student Cooperative Learning in the Freshman Writing Course.
Quelle(1989), (32 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterClassroom Research; Freshman Composition; Grading; Higher Education; Peer Evaluation; School Surveys; Student Attitudes; Student Participation; Teacher Effectiveness; Teacher Role; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Teaching Models
AbstractThis study examined the effectiveness of a cooperative learning model for the teaching of Freshman English at the college level. The model involved student presentations based on assigned readings from the texts, nine compositions and daily quizzes on the reading material, and peer grading of the daily quizzes as well as mid-term and final exams, which included spot checking by the instructor for accuracy of grading. Weekly attitudinal surveys revealed a postive perception of students on the whole toward the conduct of the class. Results further indicated that the disciplined structure of the model produced in the students better mastery of the subject matter and led to better classroom attendance. (Nine tables of data are included; 32 references and one appendix containing the attitudinal survey are attached.) (KEH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: