Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, Howard G.
InstitutionNational Consortium for Graduate Degrees for Minorities in Engineering, Inc., Notre Dame, IN.
TitelSuccessfully Negotiating the Graduate School Process: A Guide for Minority Students.
Quelle(1985), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Nachschlagewerk; Admission Criteria; American Indians; Assistantships; Black Students; Check Lists; College Admission; College Applicants; College Choice; College Entrance Examinations; College Students; Degrees (Academic); Doctoral Programs; Fellowships; Graduate Students; Graduate Study; Higher Education; Hispanic Americans; Mexican Americans; Minority Groups; Puerto Ricans; Questionnaires; Self Evaluation (Individuals); Student Educational Objectives; Student Financial Aid
AbstractIntended for minority students (American Indians, Black Americans, Mexican Americans, and Puerto Ricans) who may be contemplating graduate study, this guide provides information in a question-and-answer format on the graduate admission process. The following topics are addressed: (1) who should consider a graduate degree (includes a self-assessment form); (2) time frame for planning; (3) advantages of graduate school; (4) academic standards; (5) evaluating institutions and programs; (6) obtaining information about universities; (7) types of degrees; (8) determination of costs and types and sources of financial aid; (9) the admissions process and how to apply (includes a calendar checklist); (10) admission criteria; (11) names, addresses and phone numbers for admissions examinations; and (12) letters of recommendation, personal interviews, application fees, writing a statement of purpose, and other aspects of admission and acceptance. A glossary of terms concerning graduate education is also provided. (KM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: