Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWarger, Cynthia L. (Hrsg.); Aldinger, Loviah E. (Hrsg.)
InstitutionToledo Univ., OH. Coll. of Education and Allied Professions.
TitelPreparing Special Educators for Teacher Consultation.
Quelle(1986), (187 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConsultants; Consultation Programs; Disabilities; Elementary Secondary Education; Practicums; Professional Development; Resource Staff; Resource Teachers; Special Education; Student Teaching; Teacher Education; Teacher Education Programs
AbstractThe publication defines the nature of special education consultation and presents various options through which training can be provided by college and university departments of special education. The first three papers present the realities of special education consultation as currently practiced: "Serving Special Children through Teacher Consultation" (J. C. Conoley), "Setting the Stage for Successful School Consultation" (L. Idol-Maestas), and "The Teacher Consultant at the Secondary Level: Just Right of Center" (V. Ryan and R. Kokoszka). The following four papers discuss essential aspects of either the process or the substance of special education consultation: "Consultant Beliefs Which Make a Significant Difference in Consultation" (A. Menlo), "The Human Dimension of Consultation" (M. E. Carroll), "Modeling a Process of Problem Identification" (L. N. Hodgson), and "The Self-Documentation Model: A Process for Consultation with Experienced Teachers in Special Education Practica" (P. C. Wood et al). The final three papers contain descriptions of formal training programs in special education consultation: "A Graduate Preparation Program in Special Education Teacher Consultation" (C. L. Warger and L. E. Aldinger), "Adding Consultation Skills to Your Repertoire: A Training Model" (J. M. McPhail and N. J. Eiss), and "Special Education Teacher Consultation Training Programs" (M. Friend). (JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: