Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRyan, Charles W.; Butzow, John W.
TitelInfusing Research into Teacher Education: Ideas for Practice.
Quelle(1986), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEducational Research; Higher Education; Inservice Teacher Education; Preservice Teacher Education; Research Utilization; Seminars; Student Teacher Supervisors; Teacher Education Programs; Teacher Supervision
AbstractA process for infusing clinical supervision research findings into teacher education programs was implemented at Indiana University of Pennsylvania. The major goal of the program was to improve the clinical practice of supervision from both the public school faculty perspective and the university supervisor role. A planned seminar series assisted teachers, administrators, and university faculty in developing clinical supervision skills based on national models. During the initial implementation of the program, 30 teachers, administrators, and university faculty examined issues and problems related to initiating research-based supervisory practices within the university and school settings. Although minimal change occurred in the teacher education and public school participant programs, greater change is expected as the program is better understood and implemented for all participants. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: