Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGindele, John F.; Gindele, Joseph G.
TitelInteractive Videodisc Technology and Its Implications for Education.
Quelle(1983), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Educational Innovation; Futures (of Society); Information Retrieval; Information Storage; Instructional Design; Interactive Video; Microcomputers; Multimedia Instruction; Position Papers; Videodisks
AbstractArguing that videodisc technology has major implications for the storage and retrieval of information and that it may meet learners' needs in ways never before possible, this paper highlights key points regarding the history and development of videodisc technology, explores its implications for education, and addresses current and future uses of the technology. A review of the development of the videodisc covers: what a videodisc system is; history of the videodisc; technological developments; types of systems (capacitance and optical); features such as recording and storage capabilities; costs; and advantages and disadvantages of videodiscs. A discussion of uses of videodisc technology concentrates primarily on educational applications, and a few comments on the future of videodisc technologies conclude the paper. A list of references is included. (THC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: