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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
LOGO programming language and microcomputer applications for educators are the primary themes addressed in this conference collection of 2 keynote speeches and 32 presentation abstracts (with reference lists). The keynote papers are "LOGO and the Retraining of Teachers," by Kathleen A. Martin and "Should I Use LOGO?" by James H. Muller; the abstracts summarize presentations by 5 education administrators, 3 elementary teachers, 5 secondary teachers, 5 special educators, 6 postsecondary educators, and 8 teacher educators. Specific topics addressed include accountability, computing readability by microcomputer, using microcomputers for editing business letters and reports, PASCAL, building the high school computer curriculum, teaching programming, using the computer with gifted and talented students, learning disabled students and computer assisted instruction (CAI), evaluating software for CAI, preparing instructional still visuals using a microcomputer, CAI in three sensory modes for foreign language learning, computer science needs in Oklahoma, the role of microcomputers in a preservice elementary math methods course, computer literacy guidelines (K-12), and important considerations for teacher training in microcomputer technology. (Author/LMM)
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Standortunabhängige Dienste
und weitere: Proceedings: Annual Microcomputer Conference (3rd, Stillwater, Oklahoma, November 18-19, 1983). 1983.
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