Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenAichele, Douglas B. (Hrsg.)
InstitutionOklahoma State Univ., Stillwater.
TitelProceedings: Annual Microcomputer Conference (3rd, Stillwater, Oklahoma, November 18-19, 1983).
Quelle(1983), (78 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Computer Assisted Instruction; Computer Literacy; Computer Oriented Programs; Computer Software; Elementary Secondary Education; Instructional Materials; Microcomputers; Postsecondary Education; Programing; Programing Languages; Teacher Education
AbstractLOGO programming language and microcomputer applications for educators are the primary themes addressed in this conference collection of 2 keynote speeches and 32 presentation abstracts (with reference lists). The keynote papers are "LOGO and the Retraining of Teachers," by Kathleen A. Martin and "Should I Use LOGO?" by James H. Muller; the abstracts summarize presentations by 5 education administrators, 3 elementary teachers, 5 secondary teachers, 5 special educators, 6 postsecondary educators, and 8 teacher educators. Specific topics addressed include accountability, computing readability by microcomputer, using microcomputers for editing business letters and reports, PASCAL, building the high school computer curriculum, teaching programming, using the computer with gifted and talented students, learning disabled students and computer assisted instruction (CAI), evaluating software for CAI, preparing instructional still visuals using a microcomputer, CAI in three sensory modes for foreign language learning, computer science needs in Oklahoma, the role of microcomputers in a preservice elementary math methods course, computer literacy guidelines (K-12), and important considerations for teacher training in microcomputer technology. (Author/LMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: