Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBaroody, Arthur J.
InstitutionRochester Univ., NY. Graduate School of Education and Human Development.
TitelMastery of the Basic Number Combination: Internalization of Relationships or Facts?
Quelle(1984), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Cognitive Processes; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Learning Strategies; Learning Theories; Long Term Memory; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Numbers
AbstractAccurate and automatic production of the basic number combinations is a major objective of elementary mathematics education. Typically, it is not an objective that is easily and quickly attained. Indeed, teachers regularly lament about how difficult it is to get their students to master the basic "number facts." This problem may be due, in part, to educators' misconceptions of how children learn basic number combinations and how number combinations are represented in adult long-term memory. This paper first outlines the historical debate on how number combinations are learned or internalized and then critically reviews the empirical evidence for and conceptual adequacy of current models of how number combinations are represented in and efficiently produced from long-term memory. An alternative view is offered that argues that, while adults may retrieve some number combinations from associative memory (a "reproductive" process), many combinations can be accurately and automatically produced from stored rules, algorithms, or principles (efficient "reconstructive" processes). (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: