Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSlavin, Robert E.; Karweit, Nancy L.
InstitutionJohns Hopkins Univ., Baltimore, MD. Center for Social Organization of Schools.
TitelMathematics Achievement Effects of Three Levels of Individualization: Whole Class, Ability Grouped, and Individualized Instruction.
Quelle(1984), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility Grouping; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Grouping (Instructional Purposes); Individualized Instruction; Intermediate Grades; Large Group Instruction; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Student Attitudes
AbstractThis research evaluated mathematics achievement and attitudinal effects of three instructional methods directed in varying degrees toward accommodating diversity in students' prior achievement. Two randomized field experiments of 16 and 18 weeks' duration, respectively, compared an individualized model, Team Assisted Individualization (TAI); an ability grouped model, Ability Grouped Active Teaching (AGAT); a group-paced model, the Missouri Mathematics Program (MMP); and, in Experiment 2 only, untreated control classes. The first experiment involved pupils in grades 4-6, while the second experiment was conducted with pupils in grades 3-5. Nested analysis of variance on CTBS Computations scores adjusted for pretests indicated that in both experiments, TAI and AGAT exceeded MMP. In Experiment 2, TAI, AGAT, and MMP also exceeded control. No interactions with prior achievement were found. Effects on Liking of Math Class and (in Experiment 1) Self-Concept in Math favored TAI. (Author/MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: