Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enActon, Karen; Griffith, Judy
InstitutionArea Education Agency 7, Cedar Falls, IA.
TitelListening and Notetaking: Activity Guide.
Quelle(1980), (24 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Behavioral Objectives; Elementary Secondary Education; Films; Filmstrips; Learning Activities; Listening Comprehension; Listening Skills; Notetaking; Study Skills; Units of Study
AbstractThe purpose of this unit is to help students develop or improve listening and notetaking skills by using the TQLR (tune-in, question, listen, and review) technique. Many of the activities are based on films and filmstrips indicated as available in the Iowa Teacher Center. Six student objectives, a list of notetaking terms, and student activities are provided. These are followed by 10 weekly evaluation activities on listening and notetaking. Concluding this guide are 14 attachments which are coordinated with the activities. The first nine focus on TQLR. Attachments 10 to 13 are based on films, and attachment 14 focuses on notetaking covering "why,""when," and "how." This document is part of a collection of materials from the Iowa Education Agency 7 Teacher Center project. (EM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: