Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAiello, Barbara
InstitutionAmerican Federation of Teachers, Washington, DC. Teachers' Network for Education of the Handicapped.
TitelThe Slow Learner and Retarded Child in the Regular Class.
Quelle(1981), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Bibliografie; Class Activities; Classroom Techniques; Elementary Education; Individualized Instruction; Mainstreaming; Mild Mental Retardation; Parent Teacher Cooperation; Peer Acceptance; Slow Learners; Student Characteristics; Teacher Attitudes; Teacher Role; Teaching Methods
AbstractThis handbook offers suggestions for teachers who have children with learning disabilities or mild mental retardation in their regular classrooms. A brief discussion is presented on practical issues regarding mainstreaming and on the potentials and future opportunities for retarded individuals. Procedures for preparing nonhandicapped children to accept a handicapped classmate are described. The teacher's obligations in working with special education teachers and parents in developing an individualized education program are pointed out. Specific class activities and games modified to encourage participation by slow learning and/or retarded children are described. Curriculum suggestions are also offered for older retarded children in the areas of mathematics, literature, reading and study skills, social studies, and written reports. Bibliographic information is included on readings for children, teachers, and parents. Supplementary educational resources are listed. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: