Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAmmer, Jerome J.
TitelDiscrepancy between Ideal and Reality: An Overview of Regular Educators' Perceptions of Their Role in the Special Education Decision Making Process.
Quelle(1982), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Decision Making; Disabilities; Elementary Secondary Education; Individualized Education Programs; Participative Decision Making; Special Education; Student Evaluation; Student Placement; Teacher Participation; Teacher Role
AbstractA 25-item questionnaire on special education decision making was completed by 70 elementary and secondary teachers to examine attitudes about current and preferred participation in planning, programming, and placement processes. Questionnaires touched upon teachers' personal information, class information, the special education referral process, the testing-evaluation process, and the individualized education program (IEP). Among results were that an average of six students per teacher were suspected of having a handicap; the most frequently cited criteria for deciding upon referral were problems in mastering instructional content and deviant behavior; more elementary than secondary teachers indicated awareness of the multidisciplinary team function; only 7% reported participation in IEPs; and 50% indicated they made very few, if any, accommodations for the special needs students. Administrative hindrances to active classroom teacher participation in special education decision making were cited. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: