Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAldinger, Loviah E. (Hrsg.)
InstitutionToledo Univ., OH. Coll. of Education and Allied Professions.
TitelPerspectives on the Integration of Regular and Special Education: Eliminating the Knowledge Dichotomy at the University Level.
Quelle(1983), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Disabilities; Equal Education; Individualized Instruction; Mainstreaming; Preservice Teacher Education; Socialization
AbstractFive papers describe ways to integrate knowledge from regular and special education at the university level. L. Hudson and M. Carroll ("The Preservice Teacher Experiences Variation in the Meaning Making of Handicapped and Nonhandicapped Learners") review adaptations in a competency based teacher education program to include information on high incidence handicapping conditions and simulation activities. "A Critique of Present Methods of Teaching Remedial Mathematics" by G. Shirk and R. Geiman proposes an alternate approach which features ongoing diagnosis, evaluation of learning processes and consideration of preferred modes of input. In "Public Law 94-142: Equal Educational Opportunity at Last?" S. Snyder traces the American concern with common schooling. Implementaion of mainstreaming is the topic of the final two papers: "Individualizing Group Instruction in the Regular Classroom: A Mandate for Secondary Teachers" by C. Warger and M. Henning, and "Socialization as a Goal of Mainstreaming" by J. Ahern. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: