Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAleamoni, Lawrence M.
TitelInstructional Improvement in the College Classroom.
Quelle(1982), (8 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; College Instruction; Educational Testing; Grading; Higher Education; Instructional Improvement; Scoring; Student Evaluation; Teacher Made Tests; Test Construction
AbstractMuch of the effectiveness of college instruction depends on the quality of the methods that are used to evaluate student progress. After developing a test or examination that is a valid and reliable measure of student performance, the college instructor must evaluate the results of the examination and report the level and quality of student learning. Methods of using letter grades as a basis for evaluating student achievement include grading on the curve and percent grading, both of which have the disadvantage of imposing relative or arbitrary standards. A more informative grading method would clearly define levels of achievement in terms of quality and characteristics. An accurate and meaningful grading system may take at least a year to organize, but the students and the instructor will be more satisfied with the instructional efforts as a result. (FG)
AnmerkungenNot available separately; see SP 020 500.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: