Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inImhoof, Maurice
InstitutionAcademy for Educational Development, Washington, DC.
TitelReading by Radio. A Position Paper on the Use of Radio in Teaching Reading Skills for Educational Development.
Quelle(1981), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Developing Nations; Educational Development; English (Second Language); Language Arts; Language Skills; Literacy; Radio; Reading Instruction; Reading Processes; Reading Programs; Second Language Instruction; Second Language Learning
AbstractTo support the position that radio has significant instructional potential for the improvement of language arts skills--especially reading--in developing nations, this paper discusses the use of radio in relation to other aspects of educational development in those countries. The first section of the paper discusses the role of language in educational development (literacy, vernacular languages, international languages, language policy, and language and economic expectations). The second section reviews the use of radio in educational development (the advantages of radio, radio in education, radio and language instruction, and radio and unqualified language teachers). The third section summarizes current theoretical descriptions of the reading process and their congruence with the use of radio (psycholinguistics and reading, reading in a second language, language and language arts instruction, and radio and reading). The last section suggests ways in which radio's potential can be realized in a language arts reading program. (HOD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: