Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdams, Jerome; und weitere
TitelFollower Attributional Biases and Assessments of Female and Male Leaders' Performance.
Quelle(1981), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttitude Measures; Attribution Theory; Evaluation Criteria; Higher Education; Leadership Qualities; Leadership Styles; Military Personnel; Military Schools; Sex Bias; Sex Differences; Sex Role; Sex Stereotypes
AbstractAttitudes toward the role of women in the army do not introduce a consistent and strong bias into the way male and female leaders are judged by their subordinates. Male and female cadets at the U.S. Military Academy completed questionnaires describing their unit leaders at two training activities. Results showed that egalitarian followers and traditional followers did not make different attributional or evaluative judgments regarding male and female leaders. However, in the evaluation of leader success, some patterns suggested gender-based bias. The absence of consistent gender-based bias suggests that the West Point environment is generally healthy with regard to the issue of sexism. (JAC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: