Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdler, Keith
TitelExplanatory Power in Advertising Research: Differences between Management and Theoretical Perspectives.
Quelle(1981), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Advertising; Communication Research; Communication (Thought Transfer); Instruction; Research Methodology; Research Needs; Theories
AbstractNoting that debates between theoreticians and practitioners of advertising are as old as the discipline itself, this paper discusses the logics of research for each group in order to identify strategies of research for both practitioners and researchers that will result in a satisfactory explanation of how advertising works. The various sections of the paper discuss (1) the problem of causality that forms the basis of the differences between theory and practice in advertising; (2) the management approach to research, which is based on sufficiency logic; (3) the theoretical approach to research, which is based on explanation; and (4) the requirements for an interactional theory. The paper concludes with recommendations for areas of future research. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: