Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoser, James M.
TitelA Longitudinal Study of the Effect of Number Size and Presence of Manipulative Materials on Children's Processes in Solving Addition and Subtraction Verbal Problems.
Quelle(1980), (41 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAddition; Cognitive Development; Cognitive Processes; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Interviews; Longitudinal Studies; Manipulative Materials; Mathematics Instruction; Problem Solving; Subtraction
AbstractStrategies used by 150 children as they solved addition and subtraction verbal problems were studied over a period of one-and-a-half years. Number size and presence of manipulative materials were variables manipulated in individual interviews given at three separate intervals. Two addition and four subtraction tasks were used. Processes changed from primitive counting and modeling behaviors to more sophisticated strategies and use of number facts and heuristics. Presence of manipulatives tended to induce children to use simpler and less efficient processes. When confronted with larger numbers and lack of manipulatives, children used or invented more sophisticated strategies. (Author/MK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: