Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlessi, Stephen M.; und weitere
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelAn Investigation of Lookbacks during Studying. Technical Report No. 140.
Quelle(1979), (40 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Students; Eye Movements; Higher Education; Reading Comprehension; Reading Research; Reading Skills; Research Reports; Study Skills
AbstractThis study investigated the effects of looking back at relevant sections of previously read text, a strategy that is frequently proposed as useful when comprehension fails while studying a text. The subjects, more than 100 freshmen, read 24 pages of text and answered inserted comprehension questions. Approximately half of the subjects were branched back to reread prerequisite information when it was later needed but had not been fully understood by those subjects. Subjects receiving lookbacks showed better comprehension of later information dependent upon the prerequisite information. It was concluded that the training of natural lookbacks during study holds promise as a means of improving students' study behaviors. (Author/MKM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: