Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHutchinson, Tom
InstitutionLancaster Univ. (England). Inst. for English Language Education.
TitelThe Practical Demonstration. An Analysis of the Effect on Discourse Structure of a Visual Display. Practical Papers in English Language Education, Vol. 1.
Quelle(1978), (45 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Audiovisual Aids; Discourse Analysis; Educational Media; English for Special Purposes; English (Second Language); Higher Education; Instructional Materials; Language Instruction; Second Language Learning; Teaching Methods; Technical Education
AbstractThis paper investigates the discourse structure of the practical demonstration, particularly the effect produced by the presence of a visual display. The Practical Demonstration (PD), as used in technical education, differs from the lecture in having a visual display; the speaker carries out an operation as he explains it. This affects the structure of the discourse in the following respects: (1) there is a feedback mechanism whereby students can ask and be asked questions; (2) the visual display gives coherence to the verbal text at all levels of discourse; (3) paralanguage (indicating, gaze direction etc.) links the verbal text and the visual display and is therefore a major cohesive device; and (4) the visual display provides an ongoing source of reference for the text. The pedagogical implications of this are that students of Technical English must be sensitized to the way the speaker uses the visual display if they are to cope adequately with technical instruction in English speaking institutions. Samples of illustrative materials are included. (Author/AMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: