Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inByers, William S.
TitelA Comparative Study of Proficiencies Utilized by Electrical Engineering Graduates of the University of Alabama and the Core Curricula in Electrical Engineering and Electrical Engineering Technology.
Quelle(1976), (137 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCurriculum Evaluation; Educational Philosophy; Educational Research; Engineering Education; Engineering Technology; Engineers; Mathematics; Science Education
AbstractA survey of 531 electrical engineering graduates of the University of Alabama who had received bachelor's degrees in the years 1950 through 1974 showed that the educational needs of a majority of the respondents could have been adequately served by the mathematics levels present in the engineering technology program. In addition, certain subjects not required in the engineering curriculum but included in the engineering technology program were considered extremely important by the practitioners. Thus, it appears that the philosophy of engineering technology education, with its reduced emphasis upon mathematics and its orientation to practice, might indeed be more appropriate for a major portion of positions now classified as engineering rather than engineering technology. (BB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: