Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLawrenz, Frances; Gullickson, Arlen
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Coll. of Education.
TitelA Comparison of CHEM Study Classes and Traditional Curriculum Classes with Respect to Achievement and Attitudinal Measures. Research Paper No. 4.
Quelle(1973), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Ability; Academic Achievement; Chemistry; Curriculum Evaluation; Educational Research; Science Course Improvement Projects; Science Education; Secondary Education; Secondary School Science; Student Attitudes; Student Characteristics
AbstractA comparison of CHEM Study and traditional chemistry classes showed no difference in student achievement in chemistry. The curricula did not have a differential effect on high vs. low ability groups. However, a difference in student attitude toward CHEM study and the traditional text, "Modern Chemistry," was observed. The students found CHEM study more difficult and less satisfying than the traditional curriculum. In this study, 33 CHEM study and 24 "Modern Chemistry" classes in the Rocky Mountain region of the United States were selected at random and given the following tests: Test on Achievement in Science, Science Process Inventory (SPI), Science Attitude Inventory (SAI), and Learning Environment Inventory. In addition, the teachers were administered the SAI and SPI. The statistical analysis of the test scores is described in detail. (BB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: