Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlston, Herbert L.
InstitutionHouston Independent School District, TX.
TitelStudent Data Requirements of Lau Remedies and Texas Senate Bill 121. Title IV-C Pilot Program: An Educational Needs Projection Model. Project Report.
Quelle(1977), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrative Policy; Bilingual Education; Bilingual Students; Data Collection; Educational Legislation; Educational Policy; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Language Proficiency; Language Programs; Language Skills; Language Teachers; Language Usage; Non English Speaking; Personnel Needs; School Districts; Student Characteristics
AbstractThe general purpose of the Title IV-C Pilot Program (An Educational Needs Projection Model) is to develop procedures for forecasting the personnel needed by the Houston Independent School District (HISD) for a five-year period in response to current and expected legislation and changing student population. The present report reviews: (1) the apparent student data requirements of Lau vs. Nichols guidelines and Texas Senate Bill 121, (2) current HISD data collection procedures concerning limited-English-speaking-ability (LESA) students, and (3) recommendations for a district policy to meet the apparent data collection requirements for LESA students. (Author/CLK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: