Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeniston, Eugene G.
TitelAn Individualized Prescriptive Teaching Programme for Institutionalized Retarded Children.
Quelle(1977), (9 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Diagnostic Teaching; Elementary Secondary Education; Exceptional Child Research; Institutionalized Persons; Language Acquisition; Mathematics; Mental Retardation; Program Effectiveness; Reading; Teaching Methods
AbstractThe effectiveness of a prescriptive teaching program on the reading, arithmetic, and linguistic development of 35 institutionalized mentally retarded children (mean age 12 years) was investigated. A prescriptive, precision teaching approach was used, along with positive reinforcement in the curriculum areas of reading, mathematical computations, and linguistic development. Analysis of the data from pre- and posttests of the Wide Range Achievement Test and the Illinois Test of Psycholinguistic Abilities indicated significant gains in all three areas. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: