Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGlasser, William
TitelSchools Without Failure--1977. Glasser's Approach to Discipline--Realistic and Working.
Quelle(1977), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDiscipline; Elementary Secondary Education; Models; Program Descriptions; Questionnaires; School Surveys; Student Behavior; Students; Suspension
AbstractGlasser presents the ten-step approach to school discipline based on his concept of Reality Therapy, discusses preliminary results of implementation of this approach, and then presents the results of a recent survey. Surveyed were 24 schools--14 elementary, five junior high schools, and five high schools--chosen to give a representative picture of education in this country. Summative statements of each of the 11 questions are presented. The questions deal with the success of the method, the changes each school made in the approach, and the effects the program had on the school. (IRT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: