Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHesse, Rose
InstitutionEugene School District 4J, OR. Div. of Research, Development, and Evaluation.
TitelAn Evaluation of the Community School Program Using Goal Attainment Scaling.
Quelle(1976), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunity Schools; Evaluation Criteria; Evaluation Methods; Objectives; Program Evaluation; School Community Programs
AbstractThis report describes a trial of an evaluation plan for community school programs that was based on the Goal Attainment Scaling system developed by Kiresuk and Sherman. The author briefly discusses the goal attainment scaling process and then examines the advantages and disadvantages of that approach for evaluating community school programs. The results obtained by using the system to evaluate six community school programs in Eugene (Oregon) School District 4J are presented. Based on these results, the author then offers her conclusions and recommendations regarding the use of the goal attainment scaling approach for evaluating community school programs. (JG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: