Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenBortner, Rayman W. (Hrsg.)
InstitutionPennsylvania State Univ., University Park. Inst. for the Study of Human Development.
TitelAdults as Learners: Proceedings of a Conference.
Quelle(1974), (215 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adult Education; Adult Learning; Adult Students; Cognitive Processes; Conference Reports; Educational Technology; Expectation; Individualized Instruction; Learning Motivation; Learning Processes; Learning Theories; Models; Operant Conditioning; Psychoeducational Methods; Sociocultural Patterns
AbstractThe proceedings consist of 11 papers grouped in two major categories: the context of adult learning (social significance and fact and fiction about adult learning) and the utilization of learning models for adult instruction. Contributors are Floyd B. Fischer, George L. Maddox, Rolf H. Monge, Eric F. Gardner, Arthur W. Combs, William J. Hoyer, Francis J. DiVesta, H. Peter Dachler, Rayman W. Bortner, David F. Hultsch, Samuel S. Dubin, Tom Hickey, and Robert M. W. Travers. A summary synthesizes the papers in a philosophical vein with comments on conceptualization of learning as related to an internal system of human control; operant psychology and individualized learning; information processing models, reflecting both internal and external loci of control; expectancy models (as part of motivation theory); and the effect of educational technology on learning as a socializing experience. The comments reflect subjects discussed in the second major section. References are included after each paper. (MDW)
AnmerkungenPennsylvania State University, Continuing Education Stores, J. Orvis Keller Building, University Park, Pennsylvania 16802 ($7.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: