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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The study compiles and records the history of the administration of education for Alaskan natives since the United States purchased the territory from Russia in 1876. Chapter 1, An Overview of the Development of the Alaskan Native, covers the development of missionary and government schools, the growth and development of Native education from 1906 to 1931, and the intervention of the Bureau of Indian Affairs (BIA). Chapter 2, Curriculum Problems, explains missionary, reindeer and relocation influences, Native arts and crafts, health and sanitation needs, and bilingual influences. The Administrative Structure of Alaskan Native Education Under the Bureau of Indian Affairs, chapter 3, describes the administrative and supervisory structure prior to 1931 and since 1931, educational objectives for Alaskan Native education, the administrative functions of the Alaska BIA branch, and the legal status of the Alaskan Native. The report emphasizes that, in considering Native education in Alaska, the unique influences which are not found in other States, such as a vast land area, extreme temperatures, travel difficulties, and cultural differences, must be considered. (KM)
Anmerkungen
Inter-Library Loan, University of Texas, Austin, Texas
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Hopkins, Thomas Robert: Educational Provisions for the Alaskan Natives Since 1867. 1959.
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