Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGreenstein, Jack; Greenstein, Theodore
TitelBelief System Change in Student Teachers.
Quelle, (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttitude Change; Authoritarianism; Behavior Change; Change Agents; Dogmatism; Research Projects; Student Attitudes; Student Teachers; Teacher Behavior; Values
AbstractChanges that occur within the belief systems of student teachers were investigated with respect to changes in authoritarianism, dogmatism or open/closed-mindedness, Machiavellianism, and values. Participants were 173 Central Michigan University elementary and secondary education majors. The control group consisted of 56 education majors; the experimental group, 117. The two groups were equivalent except for the experiment treatment under study--student teaching. Instruments included the California F-scale, forced-choice short form; the Rokeach Value Survey, Form E; the Mach IV Scale; and the Dogmatism scale. Following analysis of both pre- and posttest data, results indicated that students were significantly more Machiavellian at the end of the 16-week period, while a de-emphasis of personal competency values was observed. A 19-item bibliography and tabular materials are included. (MJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: