Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHess, Richard T.; Shore, Marietta Saravia
InstitutionCity Univ. of New York, NY. Hunter Coll. Bilingual Education Applied Research Unit.
TitelContent Analysis Schedule for Bilingual Education Programs: Compton Elementary Bilingual Education Plan.
Quelle(1972), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBiculturalism; Bilingual Education; Bilingualism; Cognitive Development; Content Analysis; Curriculum Design; Educational Finance; Elementary School Students; English; Grouping (Instructional Purposes); Kindergarten Children; Learning Theories; Mexican Americans; Program Costs; Self Esteem; Sociolinguistics; Spanish; Spanish Speaking; Tutoring; California
AbstractThis content analysis schedule for the Compton Elementary Bilingual Education Plan of Compton, California, presents information on the history, funding, and scope of the project. Included are sociolinguistic process variables such as the native and dominant languages of students and their interaction. Information is provided on staff selection and the linguistic background of project teachers. An assessment is made of the duration and extent of the bilingual component, and the methods of second language teaching in general. Included is an analysis of materials, student grouping, tutoring, curriculum patterns, and cognitive development. The report also discusses self-esteem, learning strategies, the bicultural and community components, and means of evaluation. Inserts include information on time distribution, classroom environment, sequence for dominant and second language skills, and children's books in Spanish. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: