Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, Wayne V.
InstitutionColgate Univ., Hamilton, NY.
TitelSocio-Economic Differences in Guessing Strategy on a Binary-Choice Task.
Quelle(1967), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEnvironmental Influences; Guessing (Tests); Intelligence Differences; Kindergarten Children; Lower Class; Middle Class; Problem Solving; Whites; Peabody Picture Vocabulary Test
AbstractGuessing patterns differ between children of lower and middle class. It is hypothesized that lower class children, because they live in an environment affording fewer rewards for problem solving, come to expect a lower degree of success than their middle class peers. Eighty white kindergarten children attending urban public school were divided into groups of lower and middle class and given a two-choice card task. Two maintained and shifted card ratios were presented. Results lend support to the above hypothesis as the lower class children displayed less variable behavior on binary-choice responses. Social class similarities in problems solving behavior are also discussed. (Author/MK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: