Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdams, Raymond S.; und weitere
InstitutionMissouri Univ., Columbia. Coll. of Education.
TitelLinguistics and the Training of Teachers of the Disadvantaged: A Final Report - Part I.
Quelle(1969), (265 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDisadvantaged; Educational Programs; Linguistics; Teacher Education; Trainees
AbstractThe potential relevance of linguistics in the development of a teacher training program is investigated. The investigation is comprised of: (1) the deliberations of the Linguistics consortium; (2) a condensed version of the material abstracted in a literature search; (3) a conceptual mapping of the field, with listings of relevant facts; and (4) a summation. The consortium focuses on, "What linguistic knowledge and insight the teachers of underprivileged children should know, think, feel and understand." The abstracts appear in the following format: author, bibliographical data, a descriptive statement of the item's nature, data-supported points or points known to be data supportable, data-free assertions, authors' recommendations, and comments when applicable. Information derived from the abstracts is presented under the following categories: Sub-cultural Patterns, Dialects and Usage, Non-standard Negro English, Indians, Spanish-Americans, Intellectual Development and Performance, Bilingualism, Language and Language Arts, Reading, Linguistic Methods, Project Head Start, and Pre-school Language Projects. It is concluded that teachers should be trained in an "acceptant" approach to language in teaching. For related documents, see ED 050 301-306. (CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: