Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, R. R.; und weitere
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelThe Development of the Wisconsin Tests of Testimony and Reasoning Assessment (WISTTRA). Report from the Concepts in Verbal Argument Project.
Quelle(1969), (44 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Measurement; Cognitive Tests; Critical Thinking; Educational Testing; Evaluation Criteria; Evaluation Methods; Evaluative Thinking; Productive Thinking; Psychological Testing; Test Construction; Test Interpretation; Test Reliability; Test Validity; Verbal Ability; Verbal Tests
AbstractThis report presents an overview of research related to the development of the "Wisconsin Tests of Testimony and Reasoning Assessment," a battery of seven tests for assessing student development in the mastery of relevant concepts and skills of verbal argument for grades 10-12. Provided are (1) a discussion of the rationale for and purposes of the tests, (2) a discussion of the development of the tests, and (3) a description of each test, reliability and item data, and a brief discussion of the significance of the data gathered by administering the fifth edition of the test battery to over 3,000 junior/senior high students in four Wisconsin school systems. Included is a discussion of the specific objectives of the tests: to measure the student's ability to evaluate testimony in terms of internal criteria, consistency with other testimony, and recency and proximity; to recognize and select warrants in arguments; to recognize statements which answer reservations in arguments; to select reservations in arguments; and to select claims in arguments. Thirty-one tables and two figures offer further information. (Author/LH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: