Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenYounie, William J. (Hrsg.)
InstitutionVirginia State Dept. of Education, Richmond. Div. of Special Education.
TitelGuidelines for Establishing School-Work Study Programs for Educable Mentally Retarded Youth. Vol. 48, No. 10.
Quelle(1966), (75 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGuidelines; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Program Development; Special Education; Standards; Vocational Education; Work Study Programs
AbstractAn outcome of the Institute for Local Directors of Special Education held in Charlottesville, Virginia, March 3-5, 1965, the document recognizes the great variance in local conditions and is intended as a guide for local administrators rather than a statement of specific policy. Sections included: (1) "Historical Perspectives" by Jennie Brewer, (2) "Philosophical Guidelines" and "Organizational Guidelines" by William J. Younie, (3) "Curriculum Guidelines" by Jennie Brewer and Howard L. Sparks, (4) "Administrative Directions" by Harrie M. Selznick, and (5) "State Rehabilitation Services" by R. W. McLemore. In the final section, "Some Capsule Programs," intended to stimulate thinking about terminal programs, William J. Younia presents nine program descriptions each of which is a composite of two or more actual programs. (JK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: