Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMEIDEN, WALTER; MURPHY, JOSEPH A.
InstitutionNational Federation of Modern Language Teachers Associations.
TitelTHE USE OF THE LANGUAGE LABORATORY TO TEACH THE READING LESSON.
Quelle(1968), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudiolingual Skills; Instructional Materials; Language Instruction; Language Laboratories; Listening Comprehension; Modern Languages; Pattern Drills (Language); Patterned Responses; Questioning Techniques; Reading Comprehension; Second Language Learning; Teaching Methods
AbstractTHE IDEAL LABORATORY DRILL FOR A READING LESSON SHOULD TEST COMPREHENSION OF THE MATERIAL AND ALSO BUILD UP AUDIOLINGUAL SKILLS. TO MEET THESE OBJECTIVES, DRILL QUESTIONS OF THE YES-NO, EITHER-OR, AND INFORMATIONAL TYPE MUST BE CAREFULLY DEVELOPED TO ELICIT APPROPRIATELY PATTERNED RESPONSES. THIS TYPE OF LABORATORY EXERCISE, COMBINED WITH SKILLFULLY DIRECTED CLASSROOM FOLLOW-UP DRILL, HAS BEEN USED SUCCESSFULLY IN BOTH INTERMEDIATE AND BEGINNING LANGUAGE CLASSES. THIS ARTICLE APPEARED IN "THE MODERN LANGUAGE JOURNAL," VOLUME 52, NUMBER 1, JANUARY 1968, PAGES 23-25. (AR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: