Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enANISFELD, MOSHE; und weitere
TitelDISTINCTIVE FEATURES IN THE PLURALIZATION RULES OF ENGLISH SPEAKERS.
[Report No.: BR-5-0602
Quelle(1967), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdults; Distinctive Features (Language); English; Grade 1; Grade 2; Kindergarten Children; Language Patterns; Language Research; Nouns; Phonemes; Plurals; Psycholinguistics; Psychological Testing
AbstractFIRST AND SECOND GRADERS, GIVEN "CVC" SINGULAR NONSENSE WORDS (E.G., NAR) ORALLY AND ASKED TO CHOOSE BETWEEN TWO PLURALS (NARF-NARK), PREFERRED FINAL SOUNDS SHARING WITH /Z/ (THE MOST COMMON SHAPE OF THE PLURAL MORPHEME IN ENGLISH) THE STRIDENCY OR CONTINUANCE FEATURES. THIS SUGGESTS THAT THEIR PLURALIZATION RULES ARE FORMULATED IN TERMS OF DISTINCTIVE FEATURES RATHER THAN SOUND SEGMENTS. KINDERGARTEN CHILDREN AND ADULTS SHOWED NO SUCH PREFERENCES. THE SUBSTANCE OF THIS PAPER WAS GIVEN BY CO-AUTHOR JUDITH BARLOW AT THE ANNUAL CONVENTION OF THE EASTERN PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION HELD IN BOSTON, MASSACHUSETTS, APRIL 6-8, 1967 AND BY MOSHE ANISFELD AT A PROJECT LITERACY CONFERENCE HELD IN CAMBRIDGE, MASSACHUSETTS, MAY 25-26, 1967. (SEE RELATED DOCUMENT AL 001 095.) (AUTHOR/DO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: