Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inADAMS, EFFIE KAYE
TitelTUTORING--AN ASPECT OF CLINICAL PROCEDURES IN A COLLEGE READING LABORATORY.
Quelle(1967), (1 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademically Gifted; Clinical Diagnosis; Dropout Prevention; Individualized Programs; Instructional Programs; Reading Centers; Reading Diagnosis; Reading Difficulties; Self Concept; Tutorial Programs; Tutoring
AbstractSPECIALIZED INSTRUCTION PROVIDED FOR INDIVIDUAL STUDENTS OR SMALL GROUPS OF STUDENTS IN ORDER TO IMPROVE ACADEMIC PROGRESS AND PERSONAL ADJUSTMENT TO CLASSROOM WORK IS DISCUSSED. TUTORING IS CONSIDERED THE HEART OF THE REMEDIAL AND CLINICAL READING PROGRAM IN A COLLEGE READING LABORATORY. DATA FROM QUESTIONNAIRES SENT TO 40 COLLEGE READING CLINICS ARE SUMMARIZED IN TERMS OF THE PERCENTAGE OF DISABLED READERS, TREATMENT, AND CLINIC PERSONNEL. THE COST OF SERVICES, DIAGNOSTIC TECHNIQUES, AND BASIC PLANS FOR REMEDIAL TRAINING ARE PRESENTED IN THE INTEREST OF ASSISTING POTENTIAL DROPOUTS AND STIMULATING GIFTED STUDENTS. REFERENCES ARE INCLUDED. THIS PAPER WILL BE PUBLISHED IN THE 1967 YEARBOOK OF THE NATIONAL READING CONFERENCE. (MC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: