Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorALLERHAND, MELVIN E.
InstitutionWestern Reserve Univ., Cleveland, OH.
TitelIMPACT OF SUMMER 1965 HEAD START ON CHILDREN'S CONCEPT ATTAINMENT DURING KINDERGARTEN. FINAL REPORT.
Quelle(1965), (100 Seiten)
PDF als Volltext    Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Gains; Comparative Analysis; Concept Formation; Economically Disadvantaged; Followup Studies; Kindergarten; Parent Participation; Poverty Programs; Program Evaluation; Psychological Testing; Teacher Influence; Test Results; Ohio (Cleveland)
AbstractTHIS STUDY EXAMINES THE PROGRESS OF 125 CHILDREN IN THE CLEVELAND PUBLIC SCHOOL KINDERGARTENS WHO ATTENDED HEADSTART DURING THE SUMMER AND 125 CHILDREN IN THE SAME SCHOOLS WHO DID NOT ATTEND THE HEADSTART PROGRAM. SOME INDICATIONS IN THIS STUDY SUGGEST THAT A HEADSTART CHILD SHOWS MUCH GREATER VARIABILITY IN HIS CONCEPTUAL DEVELOPMENT THAN A NON-HEADSTART CHILD. HE ALSO TENDS TO PERFORM BETTER IN THE AREAS OF COLOR AND FORM DISCRIMINATION AND POSSIBLY GROUPING WHEN HE IS IN A NON-HEADSTART TEACHER'S CLASS. IN A HEADSTART TEACHER'S CLASS, THE HEADSTART CHILD SEEMS TO ACHIEVE IN THE MORE ORGANIZATIONAL AREAS, AS BEST REFLECTED IN INCREASED VERBAL FACILITY IN THE TIME SEQUENCE AND ORDERING CONCEPTS. THE RESULTS OF THIS STUDY RAISE THE QUESTION OF WHETHER THE IMPACT OF A STIMULATION EXPERIENCE CAN BE MAINTAINED. FOLLOWUP STUDIES AND EVALUATION OF DEMONSTRATION PROJECTS REPORT THE PHENOMENON OF THE DECREASING DIFFERENCE OF SUCCESS BETWEEN THE EXPERIMENTAL AND CONTROL GROUPS. (CO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)