Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enANISFELD, MOSHE; TUCKER, G. RICHARD
TitelTHE NATURE OF ENGLISH PLURALIZATION RULES OF KINDERGARTEN CHILDREN.
Quelle(1966), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; English; Kindergarten Children; Language Ability; Language Research; Morphemes; Morphology (Languages); Morphophonemics; Nouns
AbstractSTUDIES WERE MADE OF THE ABILITY OF KINDERGARTEN CHILDREN TO CONTROL CORRECT PLURALIZATION RULES FOR ENGLISH NOUNS. PRODUCTION AND RECOGNITION TASKS WERE USED, WITH CARTOON PICTURES OF ANIMALS WITH NONSENSE NAMES. THE CHILDREN WERE ASKED TO GIVE SINGULAR NAMES FROM CORRECT PLURAL NAMES, AND VICE VERSA, AND TO CHOOSE THE BEST NAMES FOR THE ANIMALS. TWO FURTHER SERIES OF STUDIES EXAMINED SPECIAL RULES USED BY THE CHILD AND THE NATURE OF HIS PLURALIZATION AS COMPARED TO THE STANDARD RULES OF ADULT ENGLISH SPEAKERS. THE DIFFERENCE BETWEEN PRODUCTION AND RECOGNITION PROCEDURES WAS FOUND TO BE CHARACTERIZED IN TERMS OF PATTERNS OF ERRORS, RATHER THAN SOLELY IN QUANTITATIVE TERMS. IT WAS ALSO DISCOVERED THAT THE SUBJECT DOES NOT RESPOND ONLY ON THE BASIS OF HIS KNOWLEDGE OF A PARTICULAR SET OF LINGUISTIC RULES, BUT USES A LARGER STORE OF KNOWLEDGE, INCLUDING GRAMMATICAL RULES, LANGUAGE HABITS, AND STATISTICAL FACTS. (KL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: