Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/UrheberFrancisco L. Lisi
InstitutionConsejo Superior de Investigaciones Científicas
TitelRepublic VII 517a8-521c1.
QuelleIn: 0013-6662; 1988-8384; doi:10.3989/emerita.2018.02.1716; Emerita, Vol 86, Iss 2, Pp 233-252 (2018)(2018)
PDF als Volltext kostenfreie Datei
Sprachespanisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.3989/emerita.2018.02.1716
SchlagwörterPlatón; educación; Idea del Bien; gobierno filosófico; polis; P1-1091
AbstractRep. VII 517a8-521c1 connects the allegory of the cave with the curriculum of the philosopher kings. Although in the passage we can find some key points to understand the purpose of the dialogue, it has not received appropriate attention neither from ancient nor from modern criticism. This passage establishes (1) a notion of education based on the reminiscence theory and in clear opposition to the sophistic conception, (2) the position of the Idea of the Good as the most significant object of learning and (3) a final answer to why philosopher kings have to take over the government of the polis.
Erfasst vonBASE - Bielefeld Academic Search Engine
Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: